O KANCELARII:

Kancelaria Notarialna prowadzi swoją działalność od marca 1992 roku.

Nad zabezpieczeniem Państwa interesów czuwa notariusz z wieloletnim doświadczeniem. Jego wiedza i doświadczenie daje gwarancję pełnego profesjonalizmu i bezpieczeństwa dokonywanych czynności notarialnych.

Notariusz jest funkcjonariuszem publicznym dokonującym czynności notarialne. Ich celem jest należyte zabezpieczenie praw i słusznych interesów stron oraz innych osób, dla których czynności te mogą powodować skutki prawne. Czynności notarialne, wykonywane przez notariusza zgodnie z obowiązującym prawem, mają charakter dokumentu urzędowego.
Wykonując czynności notarialne, w zakresie swoich uprawnień notariusz jest osobą zaufania publicznego.

Działalność Kancelarii Notarialnej jest regulowana jest przez szereg aktów prawnych, w tym przede wszystkim przez Ustawę z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie.

Notariusz za swoje czynności pobiera taksę notarialną ustalaną rozporządzeniem ministra, która jest uzależniona od typu czynności i wartości przedmiotu czynności notarialnej. Notariusz jest również płatnikiem podatku od czynności cywilnoprawnych i podatku od spadków i darowizn oraz pobiera i odprowadza do sądu opłaty sądowe.

Akty prawne wytyczające standardy pracy notariusza:

• Ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie
  • Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych
  • Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn
  • Ustawa z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny
  • Ustawa z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych
  • Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 czerwca 2004 r. w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej.